Munkáltatóknak, munkavállalóknak
Milyen a jó szervezetfejlesztő/HR tanácsadó?
Szerteágazó tapasztalatra tettem szert 16 év alatt, melyet multinacionális környezetben szereztem a HR minden területén. Az utolsó 6 évben HR vezetőként bizonyíthattam, a klasszikus feladatokon túl erőteljes szervezetfejlesztési folyamatokban.
Tevékenységem során az alábbiakra kifejezetten figyelek:
A jó tanácsadó emberi, harmonikus, bizalmat sugárzó, megértő, altruista, alkalmazkodó. Az együttérzés nekünk munkaeszköz, a hitelesség pedig módszer az eredményes tevékenységhez, tanácsadáshoz.
Az eredményes tanácsadás rendkívül összetett folyamat, minden pillanatban más személyiségjegyünk érvényesül és azt sem szabad elfelejteni, hogy minden ember különböző.
A jó tanácsadóban ötvöződik a hitelesség, a határozottság, az ember-centrikusság, emberszeretet, ezeknek az egysége a munkájában egy pillanatra sem szorulhat háttérbe. Természetesen fejlett segítőkészség hiányában nincs eredmény, csak a mértéke, valamint magának a segítségnek a pillanata az, amiben a tudatosság, az ösztönösség egyenlő a szakértelemmel.
Egy tanácsadónak mindenekelőtt rendelkeznie kell empátiával, átlagon felüli kommunikációs készséggel, diplomáciai érzékkel, proaktivitással.
Mindezeken túl képesnek kell lennie előre gondolkodni és jó, ha birtokában van az időkezelés és a priorizálás művészetének is.
A segítő szándék és az empátia is alapvető ebben a munkakörben, mivel a tanácsadó a szervezetben a tanácsadás előtt aktív megfigyelőként van jelen.
A nyitottságot is ki kell emelni, hiszen egy vérbeli tanácsadónak késznek kell lennie az új dolgok, ismeretek befogadására, illetve arra, hogy az ügyfelektől tanuljon, ugyanis ez gazdagítja munkáját, információbázisát.
Elengedhetetlen a tájékozottság iránti igény, vagyis az, hogy naprakész információi legyenek a munkáltatói igényekről és a munkaerőpiacról.
Nem célszerű sokáig elidőzni a problémák özönvizében, ráadásul egy igazán jó tanácsadó megoldáscentrikus.
Természetesen a módszer/eszköztár színessége a felkészültséggel függ össze, de az a plusz, amit a tanácsadó a személyiségével hozzáad, az jelenti ténylegesen az „ügyfélorientáltságot”.
A tanácsadónak az a szándéka, hogy jó tanáccsal lássa el az ügyfelet, mert akkor van sikerélménye. Ebben a folyamatban nem a tanácsadó a fontos.
Ez alázat is, de tisztánlátás is egyszerre.
Minden helyzet más, de az udvariasság, a problémakezelés érettsége, gyakorlata és a kellő diplomáciai készség nagyon fontos.
Tanácsadói munkámban továbbá alapvető iránytű a VTMSZ (Vezetési Tanácsadók Magyarországi Szövetsége) Etikai Kódexe és az SZMT (Szervezetfejlesztők Magyarországi Társasága) Etikai Kódexe.
A szervezetfejlesztés legfontosabb területei:
Döntési folyamatok
Tervezési módszerek
Kommunikációs rendszer és stílus
Vezetők és beosztottak közötti kapcsolatok
Vezetési stílus, konfliktuskezelés
Stratégiaalkotás, jövőkép meghatározása, célok kitűzése
Munkáltatóknak, munkavállalóknak
Milyen a jó szervezetfejlesztő/
HR tanácsadó?
Szerteágazó tapasztalatra tettem szert 16 év alatt, melyet multinacionális környezetben szereztem a HR minden területén. Az utolsó 6 évben HR vezetőként bizonyíthattam, a klasszikus feladatokon túl erőteljes szervezetfejlesztési folyamatokban.
Tevékenységem során az alábbiakra kifejezetten figyelek:
A jó tanácsadó emberi, harmonikus, bizalmat sugárzó, megértő, altruista, alkalmazkodó. Az együttérzés nekünk munkaeszköz, a hitelesség pedig módszer az eredményes tevékenységhez, tanácsadáshoz.
Az eredményes tanácsadás rendkívül összetett folyamat, minden pillanatban más személyiségjegyünk érvényesül és azt sem szabad elfelejteni, hogy minden ember különböző.
A jó tanácsadóban ötvöződik a hitelesség, a határozottság, az ember-centrikusság, emberszeretet, ezeknek az egysége a munkájában egy pillanatra sem szorulhat háttérbe. Természetesen fejlett segítőkészség hiányában nincs eredmény, csak a mértéke, valamint magának a segítségnek a pillanata az, amiben a tudatosság, az ösztönösség egyenlő a szakértelemmel.
Egy tanácsadónak mindenekelőtt rendelkeznie kell empátiával, átlagon felüli kommunikációs készséggel, diplomáciai érzékkel, proaktivitással.
Mindezeken túl képesnek kell lennie előre gondolkodni és jó, ha birtokában van az időkezelés és a priorizálás művészetének is.
A segítő szándék és az empátia is alapvető ebben a munkakörben, mivel a tanácsadó a szervezetben a tanácsadás előtt aktív megfigyelőként van jelen.
A nyitottságot is ki kell emelni, hiszen egy vérbeli tanácsadónak késznek kell lennie az új dolgok, ismeretek befogadására, illetve arra, hogy az ügyfelektől tanuljon, ugyanis ez gazdagítja munkáját, információbázisát.
Elengedhetetlen a tájékozottság iránti igény, vagyis az, hogy naprakész információi legyenek a munkáltatói igényekről és a munkaerőpiacról.
Nem célszerű sokáig elidőzni a problémák özönvizében, ráadásul egy igazán jó tanácsadó megoldáscentrikus.
Természetesen a módszer/eszköztár színessége a felkészültséggel függ össze, de az a plusz, amit a tanácsadó a személyiségével hozzáad, az jelenti ténylegesen az „ügyfélorientáltságot”.
A tanácsadónak az a szándéka, hogy jó tanáccsal lássa el az ügyfelet, mert akkor van sikerélménye. Ebben a folyamatban nem a tanácsadó a fontos.
Ez alázat is, de tisztánlátás is egyszerre.
Minden helyzet más, de az udvariasság, a problémakezelés érettsége, gyakorlata és a kellő diplomáciai készség nagyon fontos.
Tanácsadói munkámban továbbá alapvető iránytű a VTMSZ (Vezetési Tanácsadók Magyarországi Szövetsége) Etikai Kódexe és az SZMT (Szervezetfejlesztők Magyarországi Társasága) Etikai Kódexe.
A szervezetfejlesztés legfontosabb területei:
Döntési folyamatok
Tervezési módszerek
Kommunikációs rendszer és stílus
Vezetők és beosztottak közötti kapcsolatok
Vezetési stílus, konfliktuskezelés
Stratégiaalkotás, jövőkép meghatározása, célok kitűzése
Értő figyelem, empátia
„Segítségeddel sikerült az általam vezetett több száz fős szervezetet újragondolni, átstrukturálni oly módon, hogy a jövő kihívásaival is bátran szembenézzünk.
Köszönöm hogy kísértél, a sok kérdést és házi feladatot, az értő figyelmed, empátiád. Bízom benne hogy sok hasonló sikernek leszel a segítője a jövőben!”